tirsdag den 11. maj 2010

Sygemeldt - til kamp mod kommunen

Her har været lidt stille på bloggen den sidste tid. Det skyldes simpelthen at det hele står lidt skidt til.

August har igen været syg, oveni fik vi alle en omgang maveinfluenza og jeg fik en træls oplevelse på jobbet, som var dråben der fik bægeret til at flyde over.

Jeg er sygemeldt (igen) og ved pt. ikke hvad fremtiden må bringe mig - men er næsten sikker på at blive fyret. Det er simpelthen ikke en god følelse, men hvad skal vi gøre? Vi har jo ikke bedt om at få et sygt barn, ligesom vi jo ikke kan gøre for at kommunen ikke vil hjælpe os.

Vi har dog i går anket afgørelsen fra kommunen, og min fagforening kører nu sagen videren for os. Det var en stor lettelse at de vil hjælpe os.

Jeg håber vi snart kan se lyset for enden af tunnelen.

4 kommentarer:

  1. Øv hvor er jeg ked af det går så skidt.
    Jeg håber lille manden snart er mere frisk igen.

    Og træls med jobbet, men jeg håber i finder en løsning på det.

    Og super dejligt din fagforening vil gå ind i det.

    Mange tanker til jer

    SvarSlet
  2. Åhh din stakkel :-(

    jeg forstår ikke hvorfor kommunen ikke går med til en § 28 (det hed den i gamle dage, ved ikke hvad den hedder nu)..
    men den ville da kunne give dig fri med løn som kommunen betaler når svesken er syg..

    jeg havde sådan en på vores den ældste datter pga epilepsi..

    men hvad med at kontakte immun defekt foreningen og høre om de evt. kan bistå dig med at kæmpe og måske få dem til at hjælpe, der står rigtig mange gode informationer på deres site her ... http://idf.dk/

    Knus

    SvarSlet
  3. Hej i to

    I er så søde!!

    Min fagforening har overtaget sagen, og kører den hele vejen nu.
    Vi havde fået indtryk af at en paragraf 26 ville være god for os, men ville kommunen ikke gå med til da August ikke har været indlagt i 12 dage indenfor de sidste 4 uger.

    Det mest belastende er egentlig at jeg er ansat ved kommunen, som lærer. Så det er deres egen ansatte de ikke vil hjælpe.

    Men nu har vi anket sagen og ændret ansøgningen til også at inkludere 50% nedsat tid og betalt medicin samt tabt arb.fortj. og så kører fagforeningen den som sagt for os - hvilket er rigtig dejligt.

    Tak for støtten!
    Smil fra Mia

    SvarSlet
  4. håber det lykkedes for jer.

    bliver så GAL, når kommunerne bare er så dumme!!

    knus

    SvarSlet