torsdag den 27. januar 2011

Hvorfor skal man kæmpe sådan??

Beder dem der ikke oker brok og arrigskab om at lade være at læse med her!!


Den 20. januar fik vi afvide, at vi ikke kan få nogen som helst hjælp fra kommunen på trods af, at vi har VUNDET over dem i Det sociale Nævn, og endda sat præcedens for netop mbl-familier. Kommunen siger ,"du har jo ikke noget job at miste penge fra" Jeg siger "NEJ MEN DET ER DA FORDI, I HAR FYRET MIG, fordi I trak vores sag i langdrag..." Havde kommunen hjulpet os som de skulle (og det er jo bevist, fordi vi vandt sagen) for 1½ år siden havde vi ikke stået her nu!! Og vi har sådan set vundet sagen med tilbagevirkende kraft, så kommunen skal genansætte mig (for ja, jeg var ansat i selvsamme kommune) og betale min løn til August er rask! Men næh nej!

Det er så lige oveni hatten sådan, at jeg kun kan få sygedagpenge et par måneder (max) endnu. Og ja - jeg er sygemeldt, fordi jeg ikke kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet fordi min søn er syg. Så nej jeg kan ikke bare melde mig rask, for så skal jeg ud og arbejde, og ikke på de vilkår vi har vundet - nej på fuld tid, hvilket ikke kan hænge sammen med en syg dreng. Og nej jeg kan ikke komme på kontanthjælp fordi min mand tjener for meget. Nå jamen så må vi jo gå fra hus og hjem og sælge bilerne, fordi kommunen har besluttet, at vi åbenbart er så lidt værd, at vi på trods af en KLAR sejr over dem, bare ikke skal hjælpes! Overhovedet!

Og for lige at toppe det hele, så er jeg i den sidste uge blevet kontaktet af to andre mødre til mbl-børn, som også er ansat i kommunen (den ene endda også som lærer), som sku også har fået afslag på hjælp! Hvad fanden bilder kommunen sig ind?? SELVOM kommunen har tabt til os - og de nu VED, de skal hjælpe alle mbl-familier. Ja man bliver jo rystet!!

Vi har pt. 3 muligheder - og vi forfølger dem i følgende rækkefølge:

1. Læreforeningen har fået en uvildig advokat til at se sagen igennem, og de vil betale en sag mod kommunen, kørende som en erstatningssag (er sat igang)

2. Fredericia kommune hjælper med at få mig ansat et sted, så jeg kan bruge min tabte arb.fortjeneste til noger (møde den 2/2)

3. Vi hyrer egen advokat og går til medierne hvis ikke de to ovennævnte går igennem.

Vi er bare rasende, kede af det og helt ærligt så føler vi os til grin.

Siden den udmelding er min energi løbende dalet, og nu er jeg egentlig bare træt - TRÆT af det MØGSYSTEM, som ikke tænker på, at vi har kæmpet en efterhånden hård og lang kamp for vores lille dreng og for os som familie. Og det kommunen egentlig tænker, er bliv skilt, så kan du få den hjælp du vil have, flyt til Vejle, så kan du få den hjælp, du vil have, og i den grad tænker de - går den så går den! Men den går IKKE med os - det kan jeg godt fortælle jer. Vi er blevet svigtet så mange gange, og nu er det bare nok!!
Ja jeg kunne blive ved længe - for jeg har så meget indebrændt - men nu kom noget af det da ud - og det hjalp da en smule!
Har du læst med helt hertil - så siger jeg mange tak, det næste indlæg fra mig skal nok være positivt igen!

Skrevet den 27/1 2011 - opdateret 5/3 2014

Ingen kommentarer:

Send en kommentar