onsdag den 14. april 2010

Øv øv - så er August syg igen

Øv øv... nu var det ellers (hold nu fast) 9 uger siden August sidst havde været på pencilin. Han har dog fået øredråber, øjendråber, været forkølet i næsten alle 9 uger og haft feber en del gange - men ikke haft en decideret infektion.

Men i dag var jeg ved lægen igen for 3. gang på knap tre uger. Nu har han haft feber i 5 dage og i nat begyndte så den falske strubehoste. Og æv - August har lungebetændelse, feber og falsk strubehoste. Så nu er han igen på bricanyl, citromax, panodil. Den gode medicinus virker bare SÅ godt. Han tog pencilinen uden at sige et ord, og det er første gang det er sket. Det er trods alt 5 ml. han skal have - godt nok en stor portion, men det hjælper.

Nu sidder han i sin højt elskede barnevogn og ser Bamse og Kylling, med en sut i munden, en sut i hånden og sin vandflaske. Han er evig dejlig og jeg er lykkelig for at han er min - mbl eller ej.

Smil fra en meget træt men glad Mia

17 kommentarer:

  1. øv også rigtig god bedring med ham.

    Håber han snart er frisk igen

    knus og tanker

    SvarSlet
  2. øv øv :-(
    rigtig god bedring med din lille sveske :-)

    Christina

    SvarSlet
  3. Tak for de søde ord de varmer - I er nogle skønne piger!

    SvarSlet
  4. Rasmus er også syg igen nu :-(
    se evt her ..
    http://haabet.smartlog.dk/

    SvarSlet
  5. Æv det er ikke sjovt. En sød blog du har lavet.

    SvarSlet
  6. Tak :-)
    havde bare behov for at komme ud med det et sted :-) ♥

    SvarSlet
  7. Og det er derfor jeg har lavet denne blog!

    Rigtig god bedring med lillemanden <3

    SvarSlet
  8. Hvordan går det med lillemanden nu?

    Anders har været hjemme fra Vs idag, han fik feber da vi kom hjem fra Kolding sygehus i går hvor han var til kontrol hos Orto.pæd.kir. og han har bare haft store smerter i hans ben lige siden øv øv har ski så ondt af min lille mand. At undersøgelserne giver ham så store smerter er endnu mere øv øv.

    Men jeg håber at August har det meget bedre.

    SvarSlet
  9. Åh hvor er det ikke rart at høre om lille Anders. Føler så meget med ham. Tænker på jer.

    August var afsted i vuggestuen i dag i 2½ time, og sov de 5 kvarter, men så ringede de til mig at jeg skulle hente ham. Han gik simpelthen rundt og græd imens han kaldte på Mia (mor). Vi er så heldige at vuggestuen er vores nabo, så jeg suste derover straks (har fri om fredagen, men da han har været syg hele ugen, tænkte jeg det ville være godt at han lige kom afsted en 3 timer).
    Pyha - lille mand. Ikke nok med at han er syg, så er han også inde i en kæmpe mor-fase.

    Ugen der er gået har været så hård med store pasningsproblemer og en mand der har været i København i 3 dage. Men nu er det weekend, og efter en veloverstået løbetur, så glæder jeg mig til at nyde min lille familie de kommende dage.

    SvarSlet
  10. Tak skal du have. Jeg syntes også det er temmelig hårdt, men heldigvis er det jo kun i perioder det er værre end andre.

    Åhh vi har også pasningsproblemer for tiden mine forældre er strandet i Tyrkiet og ved ikke engang om de kommer hjem til konfirmation næste fredag. Ville godt nok være øv øv for det er deres 1 barnebarn som skal konfirmeres.

    Eller pasningsproblemer får vi ikek som sådan for manden må bare tage ham og så håbe på at han ikke selv har en dårlig dag. For så går det helt galt.
    Tror jeg kan trøste mig med at jeg i morgen lige skal have en aftenvagt og så skal jeg først afsted igen lørdag og søndag på arbejde og så venter en uges ferie (* der har jeg bare ikke tid til sygdom skal have alt klar til konfirmation om fredagen)

    SvarSlet
  11. Ja jeg gør alt hvad jeg kan så hun får en super skøn dag hun aldrig vil glemme ( men det er nu ikke på fredag først næste fredag altså store bededag)

    Jeg håber og beder til mine forældre kommer hjem men lige nu hygger de sig da med nogle ekstra feriedage

    SvarSlet
  12. hej

    er der nogle af jer der evt har lavet et smart og let skema af en art til at skrive feber - sygdom - symptoner andet i til at have "styr" på hvor meget og hvor lidt sygdom jeres barn har ?

    Der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken hvis en af jer har noget i vil dele med mig eller andre..

    lige nu skriver jeg det i 2 kalendere, for meget :-(

    hvis nogle af jer vil se hvilke "ting" der rør sig i denne meget nye verden for os, er I velkomne til at kikke / skrive her http://haabet.smartlog.dk/

    SvarSlet
  13. Hej Christina

    Jeg har lavet et indlæg her på bloggen, hvor der er en sygejournal fra mbl-foreningen.

    Smil fra Mia

    SvarSlet
  14. den er her:

    http://mblmangel.blogspot.com/2010/04/infektionsdagbog-fra-mbl-foreningen.html

    SvarSlet
  15. opdaterer lige lidt her.

    Mine forældre lander i aften i DK og det glæder mig helt vildt, for det første så er de hjemme på den store dag og for det næste så kan jeg få en masse hjælp af mine mor. Har aldrig haft brug for hende så meget før som lige nu.
    Jeg faldt ned af trapperne på arbejdet tirsdag aften og er ne sygemeldt indtil videre til den 3 maj hvor jeg skal til kontrol ved orto.pæd.kirurgerne. jeg har sandsynligt brækket en knogle i højre hånd som desværre først kan ses på 10-12 dagen, men udfra de kliniske symptomer, så som smerter, knæklyde i hånden mener de at den er brækket. Så sidder med højre hånd i gips. Alt er lige pludselig blevet så svært.

    Anders var igår i fuld narkose og fik dræn i begge ører og ørelægen fortalte at der var rigtig meget snask i hans ører så vi er heldige at han ikke har fået møb.
    Idag snasker det stadig med lidt blod men inden for rimelighedens grænse.

    Det er svært at skrive med en hånd så er måske lidt fraværende.

    SvarSlet
  16. Kære Henriette

    Først - dejligt dine forældre nu kommer hjem!

    Men for søren da også... Hvor er det synd for dig at du nu også skal kæmpe med en brækket hånd/knogle i hånden. Det er bestemt ikke nemt at have et sygt barn, en konfirmation og så selv være skadet. Jeg tænker på dig!!

    Hvor er det godt at høre at Anders har fået dræn i... Det kommer til at hjælpe kan jeg love dig. Ved August blev de jo ved at sige, at der ikke var noget, men da de så lagde dræn i begge ører, kom lægen ud og sagde at der var så meget væske derinde, at vi måtte undskylde de ikke havde kunnet se det.

    August har fået et helt andet liv efter de dræn. Sover meget bedre og er slet slet ikke så syg som før dræn.

    Rigtig god bedring!!! Skriv endelig - det er rart at holde kontakten gående herinde.

    Smil og tanker fra Mia

    SvarSlet
  17. Kære Mia

    Det er nu 2 gang han får dræn i og vi ved hvilken befrielse det er efterfølgende (begge hans søstre er ørebørn)og vi oplever mindre problemer med ørerne når drænene virker, men tilgengæld bryder mave tarm bakterie og lungebetændelse ud i stor stil når drænene virker. Så her har det indtil nu ikke givet mindre sygdom.

    skal nok skrive selvom der er mange ting lige nu.

    Kan dog sige at Anders har kørt i højt gear siden igår sover rimelig godt i nat og er bare en bandit af format igen idag. Dog tager han sig noget til ørerne, og de væske med blod indenfor rimelighedens grænse.

    Knus Henriette

    SvarSlet